Liceum czy technikum??

Dyskusja dotycząca szkoły.

Do jakiej szkoły chodzicie(chcielibyscie) liceum czy technikum?

Czas głosowania minął śr lip 26, 2006 7:01 am

Liceum
7
78%
Technikum
2
22%
 
Liczba głosów: 9

Awatar użytkownika
pawel1990
Bywalec
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 2:18 pm
Kontakt:

Liceum czy technikum??

Post autor: pawel1990 » śr lip 19, 2006 7:01 am

Pewnie każdy z was musiał kiedyś wybrać do jakiej szkoły chciał by iść, ja teraz tez ma ten problem. Nie wiem co wybrać technikum czy liceum. W sumie to jestem już przyjęty do technikum mechatronicznego, ale nie wiem , może będę chciał studiować np. socjologie a nie jakiś techniczny kierunek. Rozwarzam czy zostać w technikum czy przenieść papiery do liceum z rozszerzonym angielskim . Czy po technikum mogę studiowac jakiś całkiem inny kierunek ? Chciał bym poznać wasze opinie i co wy wybralibyście na moim miejscu ?

Awatar użytkownika
xTrollx
Maniak
Maniak
Posty: 2486
Rejestracja: sob maja 13, 2006 8:40 pm

Post autor: xTrollx » śr lip 19, 2006 8:58 am

Sprawa wygląda tak - technika wybierają osoby, które chcą mieć zawód, jednocześnie nie zamykają sobie furtki do zdobycia wykształcenia średniego maturalnego.
Jednak, jak doskonale potwierdzają wyniki, osoby z techników zdają maturę rzadziej aniżeli osoby z ogólniaków. Co więcej osoby kończące technikum, nie dość, że uczą się 4 lata (jakby nie było rok z życia wypada) i mają na koncu egzamin zawodowy, to do tego ich wyniki na maturze są o niebo gorsze z wynikami osób kończących ogólniak. A jak jest to ogólniak na wysokim poziomie nauczania (cokolwiek to oznacza), to osoby konczące go dostają się na studia bez problemu.

Technikum - zawód (oczywiscie nie tak dobrze platny jak po studiach) + maturka
Ogólniak - maturka + studia => mgr + zawód

Nie wspomne o tym, że w dzisiejszych czasach dopiero studenci mogą liczyc na w miarę godną pracę.