Uważam, że do tego powinny być jakieś osobne zajęcia czy coś. Nie każdy potrafi przeanalizować cały wiersz i stwierdzić o co chodziło autorowi i wyciągnąć z niego to co najważniejsze.bluff pisze:A co myślicie o analizowaniu wierszy w szkołach?
POEZJA CZY PROZA?
Jednym okiem przyglądała się
Jakie to wszystko brudne i złe
Tak jak i inni miała nadzieję
Że kiedyś wszystko
Poukłada się
Jakie to wszystko brudne i złe
Tak jak i inni miała nadzieję
Że kiedyś wszystko
Poukłada się
Najgorsze co może być, to odpowiadanie na pytanie, co autor miał na myśli i zastanawianie się jak zrobić, żeby wstrzelić się w klucz odpowiedzi podczas testu.bluff pisze:A co myślicie o analizowaniu wierszy w szkołach?
"Jesteśmy stworzeni z dwóch kontrastujących idei: miłości i strachu. Wybierz jedno z nich i żyj."
Axl Rose
Axl Rose
i to jest podstawowy błąd edukacji, beznadziejne klucze, bo uczeń to już nie może mysleć kreatywnie ale ma ślepo odpowiadać za informacjami zawartymi w książce.... czyli niech żyje wolność słowa...Em. pisze:żeby wstrzelić się w klucz odpowiedzi podczas testu.
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 6:53 pm przez Fusa_20, łącznie zmieniany 1 raz.
Na tym polega dyskusja, niestety zbyt liczne klasy nie pozwalają na takie udogodnienie jak rozmowa indywidualna nauczyciela z każdym z uczniów, to jest niemozliwe do zrealizowania na jednej lekcji, a szkoda- mozna się wtedy wiele dowiedzieć o uczniu, o jego osobowości, guście czytelniczym, charakterze a takze zachęcić każdego do wyrazania własnego zdania nawet jeżeli byłoby proste i teoretycznie takie same jak kolegi/koleżanki...
Fata nolentem trahunt...